کد خبر : 7662
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1397 - 7:39

کمپین”من بین خطوط میرانم” برای بهبود وضعیت سنگین ترافیکی

کمپین”من بین خطوط میرانم” برای بهبود وضعیت سنگین ترافیکی

کمپین”من بین خطوط میرانم” برای بهبود وضعیت سنگین ترافیکی در معابر شهری با پوشش تبلیغاتی گسترده از سوی مدیریت روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تبریز، در سطح حوزه شهرداری منطقه آغاز شد.

image 

آی نیوز: کمپین”من بین خطوط میرانم” برای بهبود وضعیت سنگین ترافیکی در معابر شهری با پوشش تبلیغاتی گسترده از سوی مدیریت روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تبریز، در سطح حوزه شهرداری منطقه آغاز شد.

به گزارش آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه ۳ ، برای بهبود و پایان دادن به وضعیت ترافیک سنگین و برخورداری از ترافیک روان ، منظم و مطلوب در معابر شهری، بنا به مصوبه کمیته آموزش و فرهنگ سازی ترافیک استان، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصمیم بر برگزاری کمپین” من بین خطوط میرانم” برای نهادینه کردن ماده قانونی ۱۱۹ آئین نامه راهنمایی رانندگی مبنی بر رانندگی ما بین خطوط و ایجاد فرهنگ درست رانندگی گرفت.

کمپین “من  بین خطوط میرانم” با نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز و با همکاری معاونت های حمل و نقل و ترافیک و معاونت های فرهنگی و اجتماعی و مدیران روابط عمومی مناطق ۱۰ گانه شهرداری اجرا خواهد شد.

به گفته کارشناسان اجرای قانون حرکت وسایل نقلیه در مسیر بین خطوط ( داخل لاین ) در معابر شهری باعث کاهش ۶۰ درصدی ترافیک و کاهش ۱۰ درصدی تصادفات رانندگی می شود.

قانون راهنمایی و رانندگی، حرکت ما بین خطوط در معابر شهری در قالب ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی رانندگی را اینگونه تصریح می کند که در راه هایی که خط کشی شده است وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کند و درصورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت ، با احتیاط کامل ابتدا راهنما زده و با این کار رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه کرده و سپس با رعایت حق تقدم وارد خط های عبوری دیگر شوند.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تبریز، اولین همایش مرتبط با کمپین” من بین خطوط میرانم” نیز در سالن آموزش ترافیک پارک مشروطه با هدف نهادینه کردن قانون حرکت در بین خطوط در معابر شهری برگزار خواهد شد.

رانندگی در بین خطوط ( داخل لاین) معابر شهری یکی از نمادهای فرهنگ رانندگی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته می باشد، و یکی از دلایل عمده ترافیک و تصادفات رانندگی درون شهری رعایت نکردن قانون حرکت بین خطوط است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.