کد خبر : 1838
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1393 - 10:23

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی : توسعه زیرساخت های استان در اولویت قراردارد

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی : توسعه زیرساخت های استان در اولویت قراردارد

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی اعلام کرد: تامین و توسعه زیرساخت های استان به ویژه درحوزه راه و شهرسازی ریلی ، جاده ی و هوایی دراولویت برنامه های عمرانی استان قرار دارد.

محمد صادق پورمهدی در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد : دراین ارتباط  از یک سال قبل تکمیل عملیات خط اهن تبریز – میانه و سرعت بخشیدن به این پروژه درسرلوحه کارمدیریت استان قرار گرفت و فرایند آن با جدیت دنبال شد.

وی گفت : مسایل و مشکلات این پروژه به ویژه مشکل اعتبارات آن از سوی شخص آقای استاندار و بنده بارها درسطح ملی و استانی پیگیری شده و درنتیجه این پیگیری و بازدید های مستمربه حمدلله وضعیت پروژه ازحالت تقریبا رکود در سال های گذشته به تلاش بی وقفه درحال حاضر در آمده و پیشرفت های خوبی حاصل شده است .

به گفته معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی تاکنون برای ساخت این خط آهن  افزون بر۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و درسال جاری هم به رغم محدودیت های مالی ، دولت برای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تزریق کرد که تاکنون افزون بر ۷۰ درصد آن اختصاص یافته است .

پورمهدی افزود : این پروژه نخستین خط آهن کشوری است که همه فرایند های آن مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی طراحی و اجرا شده و می تواند مسافت ۱۶۰ کیلومتر را درمدت یک ساعت طی کند.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و نقش این پروژه در رونق اقتصادی و گردشگری استان  اظهار کرد : از ده قطعه این طرح تاکنون هفت قطعه آن به پایان رسید و سه قطعه دیگر در دست ساخت است .

وی افزود : با توجه به روند فیزیکی و پیشرفت های خوب پروژه دریک سال اخیر پیش بینی می کنیم همه  زیرساخت آن تا سال آینده و تا بستان آباد به پایان برسد و درحداقل زمانی بتوانیم آن را به بهره برداری کامل برسانیم .

طول این خط آهن ۲۰۰ کیلومتراست و با راه اندازی آن به گفته معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی مدت زمان مسافت تبریز – تهران از طریق قطار ریلی از ۱۳ ساعت به  شش ساعت کاهش خواهد یافت .

مهندس پورمهدی عملیاتی کردن ساخت آزاد راه تبریز، مرند و بازرگان را از دیگر اقدامات مهم دریک سال گذشته در بخش توسعه زیرساخت های استان بیان کرد که به گفته وی با پیگیری های شخص آقای استاندار و سایر مدیریت های مرتبط محقق شده و وزیر راه و شهرسازی دربودجه سال ۹۴ برای آن ۲۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد ردیف بودجه کرده است .

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی درادامه این گفت و گو از سه هزار پروژه نیمه تمام و به ارث مانده از دولت قبل در استان خبر داد و گفت  : براساس عرف جاری برای تکمیل این پروژه ها بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و حداقل ۳۰ سال زمان نیاز است .

وی اظهار کرد :  ما براساس سیاست های دولت این پروژه های اولویت بندی و با اتکا به منابع محلی و مردم برنامه تکمیل برخی از آن ها ازجمله بزرگراه تبریز – اهر ، تبریز – سهند و تبریز ، مرند و جلفا و شماردیگراز طرح های عمرانی در حوزه سدسازی ، آب  ، کشاورزی و ورزش را  در دستور کار قرار دادیم و به حمدالله دریک سال گذشته به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم .

معاون عمرانی استانداری بااشاره به محدودیت منابع دولت تصریح کرد : ما باید این فرهنگ را دراستان نهادینه کنیم که کارهای عمرانی را با مشارکت خود مردم و بخش های خصوصی انجام دهیم و از حاکمیت بخواهیم که اختیارات مدیران استانی را افزایش دهند.

وی افزود : تجربه یک سال گذشته مدیریت استان نشان داد که حتی با محدودیت های مالی دولت ، اما با اتکا به منابع محلی و مردم می توان کارهای بزرگ را انجام داد و استان را اداره کرد.
وی گفت : با همین رویکرد و با همدلی و هماهنگی مدیران اجرایی دریک سال اخیر بیش ازگذشته پروژه های عمرانی در سطح استان فعال شده و مشکلات زیادی ازجمله مسایل زیست محطیی ،ترافیکی و نیز بسیاری از مشکلات مدیریتی استان حل شده است .

معاون عمرانی استانداری خاطر نشان کرد : باوجود برخی تنگنا ها من آینده کشور و استان را بسیار روشن و امیدوارکننده می ببینم به شرطی که این اختیار را داشته باشیم تا از ظرفیت و پتانسیل های آن به نحو شایسته در راستای توسعه استان استفاده کنیم .

مهندس پورمهدی وجود همدلی میان مدیرانی اجرایی و آرامش خوب دراستان را فرصت مغتنم برای خدمت به مردم و توسعه استان توصیف کرد و گفت :  تعامل خوبی با نمایندگان مردم استان درمجلس داریم و با توجه به جایگاه و نقش آن ها به ویژه درسطح ملی انتظار داریم مدیریت ارشد استان را درتامین اعتبارات و فرایند توسعه استان همچون گذشته یاری کنند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.