کد خبر : 16614
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1397 - 10:49

قارچ و شیر، دشمن بیماری های متابولیکی

قارچ و شیر، دشمن بیماری های متابولیکی

 شیر و قارچ هر دو قند خون را تنظیم می کنند. این ویژگی مهمی است که پژوهندگان برای پیشگیری و کنترل دیابت نوع دوم پیشنهاد می دهند.

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافته‌اند که قارچ نوعی مواد پروبیوتیک دارد و این مواد از باکتری‌های درون روده حمایت می‌کنند.

این متخصصان اثر قارچ در تولید گلوکز را در بدن موش مطالعه کرده‌اند. آنها در آزمایشی روی موش‌ها متوجه شده‌اند که مصرف قارچ سفید سبب رشد باکتری‌های خاصی در روده می‌شود. این باکتری‌ها بر تولید گلوکز در روده تاثیر می‌گذارند و به همین دلیل است که این متخصصان معتقدند قارچ روی انسان و به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است.

صبحانه با  شیر

اما تنها قارچ سفید نیست که سبب رشد باکتری‌هایی خاص در روده می‌شود. محققان دانشگاه گولف و تورنتو در کانادا دریافته‌اند که شیر نیز بر تنظیم سطح قند خون در بدن تاثیری مثبت دارد زیرا کسانی که در وعده صبحانه خود شیر می‌نوشند، سطح قند خون خود را در طول روز پایین نگاه می‌دارند.

این محققان دریافته‌اند که پروتئین‌های خاصی در شیر سبب آزاد شدن بعضی هورمون‌ها در روده می‌شوند که کارشان تاخیر در هضم غذاست و همچنین سبب افزایش احساس سیری در انسان می‌شوند.

دکتر داگلاس گاف، نویسنده نتایج این مطالعه در این باره می‌نویسد: این تحقیق نشان می‌دهد که نوشیدن شیر هنگام صبحانه برای تاخیر در هضم کربوهیدرات‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به کاهش سطح قند خون نیز کمک می‌کند.

به گزارش دویچه‌وله، دکتر داگلاس گاف در ادامه می‌گوید: محققان همواره بر اهمیت صبحانه برای زندگی سالم تاکید کرده‌اند و این تحقیق نیز نشان می‌دهد که مصرف شیر در وعده غذایی صبحانه برای بدن بسیار حائز اهمیت است./سلامت


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.