Çarşamba, 19 Haziran 2019 - 06(Jun) 19 2019

انتخاب زبان

اوقات شرعی

پایگاه  خبری آی خبر

زمینه رسانه، اجتماعی
صاحب امتیاز و مدیرمسئول:
علی عباسی نهاری
آدرس: تبریز - چهارراه شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید منتظری - جنب دبستان فارابی و بیمه دانا - پلاک 75 طبقه 1 تلفن تماس:  04133355855- 09149160116
پست الکترونیک: info@aynews.ir a89ab@yahoo.com
شماره مجوز 94/1417

tabligh

شعار سال 98: رونق تولید

تبریز 2018

بحران آب را جدی بگیریم

شهریار نیوز

دریاچه ارومیه


تبریز گونال - تولید کننده انواع کنتور آب

تندرست نیوز؛ ابتدا باید درباره ی کالری دریافتی بدن خود اطلاعات داشته باشید.

بسیاری از افراد که رژیم می گیرند نمی دانند باید هر روز چه مقدار کالری به بدن برسانند. آقایان حدودا ۲۶۰۰ کالری در روز مصرف می کنند و خانم ها ۱۸۰۰ کالری. هر فردی در کمترین حالت به ۱۲۰۰ کالری در هر روز نیاز دارد و اگر کمتر از این مقدار به بدنش برسد بدن به حالت گرسنگی می رود. برای فهمیدن اینکه بدن تان چه مقدار کالری نیاز دارد از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. غذاهایی مصرف کنید که فیبر و پروتئین زیادی دارند تا بیشتر سیر بمانید. از مواد غذایی هم گروه استفاده نکنید. کمتر از ده درصد کالری دریافتی را به مواد قندی، همین مقدار را به چربی های اشباع شده و کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم مصرف کنید. توصیه های مصرفی هر روز را با هم مرور می کنیم: هر روز نه وعده غذایی میوه و سبزیجات داشته باشید. یک وعده میوه مساوی است با یک فنجان میوه ی خرد شده یا یک قسمت کوچک از میوه. یک وعده سبزیجات برابر است با دو فنجان سبزیجات برگ دار یا یک فنجان برش سبزیجات. دو تا یک واحد لبنیات کم چرب بخورید. یک واحد لبنیات برابر با یک لیوان شیر است. دو تا سه واحد شامل پروتئین داشته باشید. یک وعده غذایی پروتئین حدود ۸۵گرم یا به اندازه ی یک کف دست گوشت است. یک واحد پروتئین با یک قاشق سوپخوری کره بادام زمینی یا حدود سی گرم گردو یا یک عدد تخم مرغ بزرگ و یا یک چهارم فنجان لوبیا برابری می کند. هر روز شش وعده غذایی غلات داشته باشید. یک واحد غذایی غلات با یک برش نان یا نصف فنجان برنج پخته شده یا پاستا برابر است. به صورت رنگین کمانی مواد غذایی را استفاده کنید. یعنی غذاهایی با رنگ های متفاوت مصرف کنید تا مواد غذایی و ویتامین های متنوعی به بدن تان برسد. مجله اینترنتی زودشور


-_-

کانال تلگرام آی نیوز


آی خبر © Aynews.ir 2007-2019
2019-06-19 - 1386