کد خبر : 24347
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 16:17

کلیبر بهشت توریسم آذربایجان/ بازدید فرماندار کلیبر از روستای کئچی کاغی

کلیبر بهشت توریسم آذربایجان/ بازدید فرماندار کلیبر از روستای کئچی کاغی

فرماندار شهرستان کلیبر به همراه جمعی از مسئولان ادارات این شهرستان برای بررسی و احصاء مشکلات روستای کئچی کاغی از این روستا بازدید کرد.

 

در این بازدید، روسای ادارات راهداری و راه و شهرسازی، اداره برق، آب و فاضلاب روستایی و نماینده اداره منابع طبیعی، فرماندار کلیبر را همراهی می کردند.

عدالت حاجی پور فرماندار کلیبر در این بازدید و در جمع ساکنان روستای فوق اظهار داشت: مهمترین مسئله ای که برای مسئولان شهرستان قابل تصور است ایجاد زمینه های لازم برای گسیل امکانات و افزایش رفاه روستاییان می باشد. تمامی مسئولان شهرستان موظف هستند تا با ارائه خدمات مورد نیاز بر ماندگاری روستانشینان تاثیرگذار باشند.

فرماندار کلیبر با اشاره به عزم فرمانداری برای رساندن خدمات آب، برق و گاز به این روستا، افزود: رفع مشکل آب شرب سالم و بهداشتی این روستا، رفع مشکل راه ارتباطی، برق رسانی و گازرسانی به این روستای محروم باید مورد توجه قرار گیرد و از سوی ادارات مربوطه در اسرع وقت اجرا شود.

وی افزود: حضور مسئولان در بین مردم و شنیدن و رفع مشکلات آنان اساسی ترین وظیفه مسئولان شهرستان است و نباید اینطور باشد که مدیران شهرستان خود را در اتاق کارشان محبوس کرده و از وضعیت شهرستان اطلاع میدانی نداشته باشند.

حاجی پور در ادامه اظهار داشت: سو تفاهم و عدم توجه برخی مسئولان به مشکلات روستاییان باید از بین برود و نباید از یاد ببریم که مسئولیت ما با وجود مردم معنا می یابد.

فرماندار شهرستان کلیبر با اشاره به پتانسیل های گسترده منطقه کلیبر اظهار داشت: منطقه کلیبر و قره داغ بهشت توریسم آذربایجان هستند و توسعه گردشگری، توجه به ایجاد واحدهای تولیدی دامداری، ایجاد واحدهای بهره برداری از گیاهان دارویی می تواند نقش بسزایی در افزایش سرانه درآمدی ساکنان منطقه کلیبر داشته باشد.

حاجی پور ادامه داد: توجه به خدمت رسانی به گردشگران و مسافران و ارائه خدمات به آنان باید بیش از پیش در شهرستان و نقاط توریست پذیر نهادینه شود که در این زمینه نیازمند فرهنگسازی وآموزش هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ محیط زیست و جنگل های ارسباران اظهار داشت: همه ما دوستدار طبیعت هستیم و باید به بهترین شکل از نعمت خدادادی جنگل محافظت کنیم و تمامی مسئولان وظیفه دارند جلوی تعرض به جنگل های منطقه را بگیرند.

فرماندار کلیبر در خصوص توسعه توریسم اظهار داشت: باغات حاشیه رودخانه پیغام تا کلیبر در حدود ۵۰۰ هکتار وسعت دارند و این باغات در حال حاضر شاید برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی کرده است البته این باغات در حالت فعلی توجیه اقتصادی ندارند ولی می توان با راه کارهای قانونی ضمن ارائه مجوز احداث خانه باغ ها در این باغات و افزودن کارکرد گردشگر پذیری به آنان در هر باغ برای تعداد زیادی اشتغال زایی کرد و همچنین کارکرد باغشهری و توریستی کلیبر را افزایش داد.

فرماندار شهرستان کلیبر در پایان این بازدید با اشاره به درخواست های به حق ساکنان روستای کئچی کاغی بر پیگیری و رفع مشکلات این روستا توسط فرمانداری تاکید کرد.

کلیبر بهشت توریسم آذربایجان

کلیبر بهشت توریسم آذربایجان


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.