کد خبر : 10200
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 - 4:13

کارخانه ماشین سازی تبریز خصوصی شد

کارخانه ماشین سازی تبریز خصوصی شد

سهام شرکت ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی تبریز به همراه املاک واقع در ایل گلی تبریز به وکالت از سوی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد.   به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی تبریز به همراه املاک

سهام شرکت ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی تبریز به همراه املاک واقع در ایل گلی تبریز به وکالت از سوی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد.
 

 به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی تبریز به همراه املاک واقع در منطقه ایل گلی تبریز توسط سازمان خصوصی سازی و به وکالت از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد.

این املاک پس از دو سال بازاریابی و همچنین انجام مذاکرات متعدد با خریداران و متقاضیان، توسط سازمان خصوصی طی روزهای کاری گذشته به قیمت تقریبی ۶۸۸ میلیارد تومان واگذار شد.

نگرانی کارگران از اهلیتِ سهامدار جدید

برخی منابع خبری در کارخانه های «ماشین سازی تبریز» و «ریخته گری ماشین سازی تبریز» واقع در شهرک صنعتی قراملک تبریز با اعلام این خبر می گویند: این دو کارخانه که چندین سال است بابت رد دیون از سوی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده بودند، اخیرا به یک کارفرمای بخش خصوصی واگذار شده اند.
طبق گزارش این کارگران، در حال حاضر حدود هشتصد کارگر در این دو واحد صنعتی مشغول کارند که در نتیجه عملکرد سهامدار قبلی، دست کم چندین ماه مطالبات معوقه طلبکار بودند و بارها دست به اعتراض صنفی می زدند.
 آنها می گویند: هم اکنون مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته پرداخت شده و درحال حاضر مهمترین دغدغه و نگرانی کارگران اهلیت داشتن سهامدار جدید در اداره ی این واحد صنعتی است.
کارگران این دو کارخانه درتشریح مشکلات ماشین سازی تبریز می گویند: شرکت ماشین سازی تبریز تا قبل از اسفند ماه سال ۹۵ دولتی و زیر نظر سازمان گسترش نوسازی بود ولی بعد از آن در راستای سیاست های اصل ۴۴ به بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد.
گروه ماشین سازی تبریز، یکی از بزرگ ترین کارخانه های شهر تبریز واقع در قراملک، تولیدکننده انواع ماشین های صنعتی مانند انواع ماشین افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ های آب، الکتروموتور، لیف تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین های تراش، ماشین های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و دستگاه های CNC در خاورمیانه است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.