کد خبر : 31926
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 13:16

آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ زیست محیطی نقش محوری دارد

آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ زیست محیطی نقش محوری دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر فرهنگ سازی عمیق برای حقاظت از محیط زیست، گفت: آموزش و پرورش در این رابطه نقش محوری و مهمی دارد.

شهرام اشتری در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، بر اهمیت محیط زیست در جوامع تاکید و اضافه کرد: باید توجه داشت که آموزش فرهنگ محیط زیستی و حفاظت از محیط زیست به عنوان مواهب الهی از مواردی است که در مدارس استان باید در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی با اشاره به تعامل ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، افزود: تفاهم نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست به امضاء رسیده است که ضرورت دارد به تناسب ظرفیت‌ها و امکانات استانی این تفاهم نامه بومی سازی شده و در آذربایجان شرقی نیز مفاد آن جهت برنامه ریزی هرچه بهتر برای برنامه های قابل اجرا بین دو مجموعه تهیه و تدوین شود.

اشتری اظهار داشت: اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی آماده هر گونه همکاری برای برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی برای معلمین استان با محتوای مسائل تخصصی محیط زیستی است.

سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی توجه به محیط زیست ضرورت دارد، یادآور شد: همه ما به آب و هوا و خاک برای زندگی نیاز داریم که حفاظت از همه این موارد در مرحله اول در حوزه کاری کارکنان محیط زیست استان و سپس وظیفه همه شهروندان به خصوص نظام تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی افزود: در کشورهای پیشرفته به پاکیزگی و سلامت آب، خاک و هوا توجه می شود و به پوشش گیاهی به صورت دقیق رسیدگی می شود که این رویه باید در کشورمان نیز تداوم یافته و تقویت شود.

وی ادامه داد: محیط زیست امانت آینده گان است نه میراث گذشتگان و ما با توجه به این نکته باید فعالیت های خود را در راستای حفاظت از محیط زیست تعیین کنیم.

آموزش  فرهنگ زیست محیطی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.