کد خبر : 9767
تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 10:47

کواکبیان: باید از خروج آمریکا فرصت سازی کنیم

کواکبیان: باید از خروج آمریکا فرصت سازی کنیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ترامپ برای پوشش گذاشتن به برخی از مشکلات درونی آمریکا، برجام را نقض کرد و از آن خارج شد، گفت: ما باید بدون از دست…

 

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ترامپ برای پوشش گذاشتن به برخی از مشکلات درونی آمریکا، برجام را نقض کرد و از آن خارج شد، گفت: ما باید بدون از دست دادن زمان از این موضوع فرصت بسازیم و به داخل تکیه کنیم.

مصطفی کواکبیان تاکید کرد: با توجه به خروج آمریکا از برجام نباید رایزنی‌ها با اروپایی‌ها زمان‌بر باشد.  به نظر بنده حتی مهلت یک هفته‌ای به طرف‌های اروپایی هم زیاد است. آنها باید قاطعانه اعلام کنند که به برجام پایبند بوده یا نیستند. اگر می خواهند به برجام پایبند باشند نباید تابع تحریم‌های آمریکا باشند بلکه اقداماتش را محکوم کرده و با ورود به استقلال سیاسی، مقابل آمریکا بایستند. البته بنده بعید می‌دانم که این اتفاق بیفتد.

وی افزود: بر این اساس ما نباید زمان را از دست بدهیم. باید از این شرایط فرصت ساخته و به داخل تکیه کنیم. نقض عهد آمریکایی‌ها برای همه روشن است. ترامپ برای پوشش گذاشتن به برخی از مشکلات درونی کشورش اقدامی را انجام داد که حتی اطرافیانش آن را پیش بینی نمی‌کردند. آنها فکر نمی‌کردند که ترامپ به این درجه از سقوط اخلاقی برسد که زیرتعهداتش بزند و برجام را نقض کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدامات ایران گفت: اگر قرار باشد اروپایی‌ها هم به تعهداتشان عمل نکرده و مقابل آمریکا نایستند، باید غنی سازی اورانیوم را از سرگیریم. سایت‌های هسته‌ای فردو، نطنز، آب سنگین  اراک و همه فعالیت‌های هسته‌ای از سر گرفته شود. ما در این باره با کسی تعارف نداریم. البته باید در کشور نیز زمینه‌ها و فرصت‌های لازم را بسازیم./منبع: ایسنا

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.