چهارشنبه, 04 ارديبهشت 1398 ساعت 08:50 ب ظ - 04(Apr) 24 2019

انتخاب زبان

پایگاه  خبری آی خبر

زمینه رسانه، اجتماعی
صاحب امتیاز و مدیرمسئول:
علی عباسی نهاری
آدرس: تبریز - چهارراه شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید منتظری - جنب دبستان فارابی و بیمه دانا - پلاک 75 طبقه 1 تلفن تماس:  04133355855- 09149160116
پست الکترونیک: info@aynews.ir a89ab@yahoo.com
شماره مجوز 94/1417

tabligh

شعار سال 97: حمایت از کالای ایرانی

تبریز 2018

بحران آب را جدی بگیریم

شهریار نیوز

دریاچه ارومیه


تبریز گونال - تولید کننده انواع کنتور آب

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از آخرین وضعیت اجرایی قطعات شش و هفت خط‌آهن تبریز- میانه در محدوده شهرستان بستان‌آباد، مسایل و مشکلات این پروژه را با حضور مهندسان و پیمانکاران مورد برررسی قرار داد.

 

محمد صادق پورمهدی در این بازدید که با همراهی فرماندار بستان‌آباد انجام شد، در نشست کارگاهی با مهندسان و پیمانکاران پروژه خط‌آهن تبریز- میانه، مسایل و مشکلات این پروژه را بررسی و بر سرعت عمل مجریان آن تاکید کرد.
وی گفت: پروژه خط‌آهن تبریز- میانه از جمله پروژه‌های اولویت‌دار و استراتژیک استان است که مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته و بر اتمام و بهره برداری هر چه زودتر آن تاکید شده است.
پورمهدی همچنین گفت: مسایل و مشکلات این پروژه در سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به استان از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مسوولان پروژه خط‌آهن تبریز- میانه نیز در توصیحات خود اعلام کردند عملیات زیرساخت‌های این پروژه امسال و تا بستان‌آباد به پایان خواهد رسید و با تامین اعتبار کارهای ریل گذاری و روسازی آن از سال آینده شروع خواهد شد.
به گفته رییس شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل آذربایجان شرقی تاکنون برای ساخت و تکمیل زیرساخت های این پروژه تا بستان‌آباد افزون بر 320 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل بقیه عملیات همراه با روسازی‌ها و تا گام بهره برداری یک هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
همزمان با بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین عملیات عرشه‌گذاری بر روی پل حیدر بابا در مسیر خط‌آهن تبریز- میانه آغاز شد.
این پل به طول 420 کیلومتر، عرض 11.7 متر و ارتفاع 29 متر در کیلومتر 80 خط آهن تبریز- میانه ساخته می‌شود و به دلیل واقع شدن آن در حاشیه روستای زادگاه استاد شهریار به نام حیدر بابا نام‌گذاری شده است.
این پل قوسی  به گفته مجریان فنی یکی از سازه های مهم و راهبردی خط‌آهن تبریز- میانه به شمار می رود که به دلیل موقعیت مکانی و پیچیدگی های آن از سخت ترین مراحل ساخت بخش ها و پل های خط مذکور گزارش شده است.
خط آهن تبریز- میانه از جمله پروژه های بزرگ و راهبردی استان آذربایجان شرقی است که در 10 قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول 200 کیلومتر توسط مهندسان و پیمانکاران فنی و مجرب ساخته می شود و تاکنون بیش از 89 درصد از عملیات زیرساخت های آن به پایان رسیده است.
در مسیر این پروژه 11 تونل نسبتا بزرگ و 10گالری در مجموع به طول 14.34 کیلومتر، 21 پل بزرگ و بلند به طول حدود هشت کیلومتر و نیز افزون بر 515 آبرو با طول حدوود ده کیلومتر ساخته می شود.

aynews
نویسنده: aynewsسایت: http://aynews.ir/
کد خبرنگار:
20
سایر خبرهای نویسنده:

نوشتن دیدگاه

کانال تلگرام آی نیوز


آی خبر © Aynews.ir 2007-2019
1398 - 1386