کد خبر : 19627
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 - 9:28

کالاهای تولیدی در آذربایجان شرقی به ۹۶ کشور جهان صادر شد

کالاهای تولیدی در آذربایجان شرقی به ۹۶ کشور جهان صادر شد

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی صادرات از استان در هشت ماهه امسال نسبت به پارسال، گفت: کالاها و محصولات تولیدی آذربایجان شرقی با ارزش یک میلیارد و ۷۶۴ هزار و ۵۰۵ دلار به ۹۶ کشور جهان صادر شد.

 

لیلی اورنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت بیش از یک میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شده است.

وی با اعلام ۱۰ کشور عمده صادرات کالاهای ایرانی از آذربایجان شرقی افزود: عمده این کالاها بیشتر به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، پاکستان، چین، بلغارستان و ایتالیا صادر شده است.
اورنگی گفت: لبنان، دانمارک، روسیه، بوسنی، هلند، استرالیا، انگلستان، بلژیک، چک و کانادا از جمله دیگر کشورهای مقصد کالاهای ایرانی بودند.

وی عمده گروه کالاهای صادراتی شامل مواد پلاستیکی و مصنوعات آن، سوخت‌ها، روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر، چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آنها، میوه های خوراکی، ماشین آلات مکانیکی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، فرآورده‌های غلات، شیر، انواع شیرینی، شکلات و کاکائو بوده است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال ۴۳ درصد وزن کالاهای صادراتی از آذربایجان شرقی به کشورهای خارجی افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان همچنین به کاهش ۱۴درصدی واردات کالا به آذربایجان شرقی در ۸ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۰۵ هزار و ۵۲۷ تن کالا به ارزش بیش از ۶۰۱ میلیون و ۱۳۲ هزار دلار از طریق گمرکات آذربایجان شرقی و ۵۴ کشور مختلف دنیا، وارد کشور شده که از لحاظ وزن، ۳۷ درصد و از نظر ارزش دلاری، ۱۴درصد کاهش یافته است.
اورنگی، عمده کالاهای واردتی را ماشین آلات و وسایل مکانیکی و برقی، توتون و تنباکو، چوب و اشیاء چوبی، زغال چوب، قطعات منفصله انواع ماشین آلات، کاغذ، مقوا و مصنوعات آنها، گوشت، فرآورده‌های خوراکی گوناگون، چدن، آهن، فولاد و مواد پلاستیکی و مصنوعات آنها اعلام کرد.
وی یادآور شد: در ۸ ماه امسال، درآمدهای وصولی گمرکات آذربایجان شرقی هم بیش از ۳ هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال بود که نسبت به پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.