کد خبر : 34156
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 11:39

صدور پروانه ساختمانی اراضی ارتش با اعطای تسهیلات شهرداری

صدور پروانه ساختمانی اراضی ارتش با اعطای تسهیلات شهرداری

هوشیار: پس از ۲۵ سال بلاتکلیفی؛ کاربری های متعدد عمومی در محدوده ۵۹ هکتاری میدان تیر سابق ارتش تعیین تکلیف شد.

شهردار تبریز از تعیین تکلیف میدان تیر سابق و آماده سازی نقشه‌های تفکیکی پس از بیست و پنج سال خبر داد و گفت: ایجاد کاربری های متعدد عمومی در این محدوده ۵۹ هکتاری انجام می شود.

عقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: طی جلسه مشترک با معاونت مهندسی نیروی زمینی ارتش مقرر شد نقشه های تفکیکی از سوی شهرداری ممهور به مهر تفکیک شده و مراتب جهت اخذ سند تک برگی از سوی ارتش اجرایی شود.

هوشیار از اجرای پروژه های متعدد در این محدوده خبر داد و افزود: در نخستین گام با آماده سازی فضاهای کاربری اعم ایجاد مبلمان شهری، جدول کشی، احداث خیابان مسیر دسترسی، ایجاد فضای سبز، تامین روشنایی و… بر اساس طرح مصوب در ضلع شمالی قطعه مشرف به کمربندی میانی از سوی شهرداری آغاز می شود.

او خاطرنشان کرد: در این راستا نواری با عرض ۳۰ متر و طول یک کیلومتر در امتداد پروژه و در مجاورت بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) به عنوان فضای سبز، مسیر دوچرخه سواری و جاده سلامت احداث خواهد شد.

شهردار تبریز همچنین از احداث مجموعه تفریحی و ورزشی چند منظوره ویژه بانوان در ضلع غربی این قطعه خبر داد و گفت: یکی از پروژه های تعریف شده در محل میدان تیر ارتش، احداث مجموعه تفریحی و ورزشی چند منظوره ویژه بانوان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است که با وسعت ۹۸۰ متر مربع توسط شهرداری تبریز احداث می شود.

هوشیار با اشاره به توافق های انجام یافته در خصوص زمین های میدان تیر سابق از تعیین تکلیف قدر السهم طرفین در این نقطه خبر داد و افزود: مقرر شد با اعطای تسهیلاتی از سوی شهرداری، ارتش اخذ پروانه ساختمانی قطعات را آغاز کند.

اراضی میدان تیر قدیم ارتش واقع در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) و حوزه شهرداری منطقه ۳ پس از سال ها تعیین تکلیف شده است. این اراضی و ساماندهی آن از سال های گذشته در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و طرح های پیشنهادی مختلفی برای احیا و بازنگری آن مطرح شده بود که در این راستا سرانجام کلیات طرح بازنگری شده میدان تیر قدیم تبریز در جلسه علنی شورای شهر تبریز مصوب شد.

صدور پروانه ساختمانی اراضی ارتش ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.