کد خبر : 33320
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردین 1402 - 12:59

باکو: احداث جاده توسط ارمنستان در قره باغ غیرقابل قبول است

باکو: احداث جاده توسط ارمنستان در قره باغ غیرقابل قبول است

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که مقام‌های ارمنستان مسئولیت تلفات احتمالی تحریکات و فعالیت‌های غیرقانونی را در «قره باغ» برعهده دارد.

به گزارش آی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه با ادعای ساخت جاده توسط ارمنستان در قره باغ، خواستار توقف این فعالیت‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شده که نیروهای مسلح ارمنستان به طور غیر قانونی و برخلاف بیانیه سه جانبه نوامبر ۲۰۲۰ در قره باغ، مکانی که نیروهای حافظ صلح روسیه به طور موقت در آن مستقر هستند، به فعالیت‌های غیرقانونی خود ادامه می‌دهند.

این وزارتخانه اعلام کرد که این اقدامات نقض فاحش مفاد بیانیه سه جانبه است و زمینه را برای افزایش تنش در منطقه ایجاد می‌‌کند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود که مقام‌های ارمنستان تمام مسئولیت تلفات احتمالی چنین تحریکات و فعالیت‌های غیرقانونی را بر عهده دارد.

این در حالی است که علی‌رغم اظهارات تند سران ارشد جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر، نخست وزیر ارمنستان نسبت به معاهده صلح با این کشور ابراز امیدواری کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز پنجشنبه در نشست کابینه ابراز اطمینان کرد که معاهده صلح با جمهوری آذربایجان به دست خواهد آمد. نخست‌وزیر ارمنستان در جلسه کابینه دولت، گفت که دولت او به رغم ادامه محاصره جاده لاچین توسط باکو و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان متعهد به امضای معاهده صلح با باکو است.

برخی منابع خبری نزدیک به ارمنستان مدعی شدند که دوربین‌های مداربسته پهپادهای ارتش جمهوری آذربایجان از خودروهای غیرنظامی اسکورت شده توسط نیروهای حافظ صلح روس فیلمبرداری کرده و آنها را به عنوان ادعای استقرار نظامی یگان‌های ارمنستان به نمایش گذاشته‌اند(جزئیات بیشتر).

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید تنش در قره‌باغ کوهستانی، از باکو و ایروان خواست مذاکرات درباره روند صلح را ازسربگیرند.

احداث جاده توسط ارمنستان

احداث جاده توسط ارمنستان

احداث جاده توسط ارمنستان

احداث جاده توسط ارمنستان


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.