Çarşamba, 24 Temmuz 2019 - 07(Jul) 23 2019

انتخاب زبان

اوقات شرعی

پایگاه  خبری آی خبر

زمینه رسانه، اجتماعی
صاحب امتیاز و مدیرمسئول:
علی عباسی نهاری
آدرس: تبریز - چهارراه شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید منتظری - جنب دبستان فارابی و بیمه دانا - پلاک 75 طبقه 1 تلفن تماس:  04133355855- 09149160116
پست الکترونیک: info@aynews.ir a89ab@yahoo.com
شماره مجوز 94/1417

tabligh

شعار سال 98: رونق تولید

بحران آب را جدی بگیریم

شهریار نیوز

دریاچه ارومیه


تبریز گونال - تولید کننده انواع کنتور آب

مطالعه ای که روی مصرف شکر انجام شد نشان داد کسانی که روزانه به میزان ۱۵۰ کالری شکر اظافه مصرف می کنند ۱۱ برابر نسبت به دیگر افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری دیابت ۲ هستند. از این رو توصیه می شود؛ به جای مصرف مواد قندی سعی کنید از آجیل های بی نمک استفاده کنید تا هر چه زودتر از بیماری دیابت فاصله بگیرید.

اکثر افراد در طول زندگی مصرف نوشیدنی‌های شیرین را که به وسیله قند و یا شکر تهیه شده اند را تجربه کرده اند. اما این کار برای برخی به یک عادت روزانه و بسیار بد تبدیل شده است. طبق گزارش اخیر دانشگاه کارولینای شمالی، به طور متوسط، افراد به میزان ۳۰۰ کالری قند اضافه وارد بدن خود می‌کنند. این در حالی است که امریکایی‌ها روزانه به میزان ۷۰۰ کالری شکر اضافه از طریق مختلف مصرف می‌کنند. برخی افراد این میزان کالری را با مخلوط کردن شکر در چای و یا قهوه شان دریافت می‌کنند و یا برخی دیگر با نوشیدن انواع نوشابه‌های قندی گاز دار باعث سرازیر شدن قند به درون بدن خود می‌شوند که این عمل در دراز مدت علاوه بر چاق کردن شخص مصرف کننده می‌تواند مشکلات قلبی، دیابت و دیگر بیماری‌های ناشی از مصرف بیش از حد قند و شکر را بر بدن تحمیل کند. از این رو بسیار مهم است که ما بر مصرف مواد قندی از شیرینی گرفته تا نوشیدنی‌های گازدار قندی کنترل بیشتری داشته باشیم. تا با این روش زندگی سالم و شاداب‌تری را تجربه کنیم.


یک نکته درباره مصرف آشکار و نهان قند و شکر این است که ما علاوه بر اینکه مقدار فراوانی از قند و شکر را از طریق خوردن انواع کیک و شیرنی و حتی نوشابه‌های قندی وارد بدن خود می‌کنیم، بلکه با مصرف برخی مواد غذایی بسته بندی شده همچون انواع سالاد و ماکارانی و حتی ماست، مقداری شکر وارد بدن خود می‌کنیم. به غیر از مواردی که گفته شد؛ برخی دیگر از مواد مثل میوه‌ها به صورت طبیعی دارای قند هستند. این موارد نیز می‌تواند بر گزینه دریافت قند بر روی بدن تاثیر بگذارد. تحقیقات جدید نشان داده است که میزان مصرف قند و شکر می‌تواند بر روی عادت‌های ما نیز تاثیر بگذارد. به طور مثال کسانی که به مصرف مواد قندی عادت کرده‌اند، وقتی آن را ترک کنند؛ ممکن است با علائم ترک اعتیاد همچون: اضطراب، بی حوصلگی و حتی افسردگی روبه‌رو شوند. وقتی ما با خوردن مواد غذایی شیرین به شکلی به آنها اعتیاد پیدا می‌کنیم، بی‌شک برای ترک کردنشان نیز با مشکلاتی روبرو می‌شویم. از این رو باید به دنبال موارد و یا اهدافی باشیم که باعث ترغیب ما در مورد نخوردن مواد غذایی پر قند شود؛ به طور مثال کم کردن وزن و سالم نگه داشتن بدن خود می‌تواند دلیلی موجه برای ترک مصرف مواد قنی و یا پر شیرین باشد. در ادامه این مطلب شما را با ۷ اتقاق مهم در بدن که پس از ترک مصرف قند و شکر در آن رخ می‌دهد، آشنا می‌کنیم تا با دانستن این موارد بتوانید بیشتر برای سلامتی خود و حتی کاهش وزن تلاش کنید.

سالم و شاداب شدن قلب

اضافه شدن قند به طور کاهنده سطح انسولین را افزایش می‌دهد که سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می‌کند و این عمل می‌تواند فشار خون و ضربان قلب را به میزان قابل توجه‌ای افزایش دهد. همان طور که می‌دانید با افزایش فشار خون احتمال سکته قلبی با توجه به گرفتگی عروق بسیار محتمل است. از این رو شما باید میزان مصرف مواد قندی را کنترل کنید تا با این روش بتوانید مقدار قند ورودی به بدن‌تان را کاهش داده و در نتیجه از حملات قلبی در امان باشید. نباید از یاد برد که فشار خون بالا می‌تواند به موی‌رگ‌های درون مغز نیز آسیب وارد کند. این عمل به تنهایی برای وقوع یک سکته مغزی کافیست. از این رو بهتر است؛ برای بالا بردن سلامت قلب، مغز و دیگر ارگان‌های حیاتی در مصرف مواد غذایی قندی صرف نظر کنید تا زندگی کم خطرتر و شادتری را تجربه کنید. وقتی شما مصرف مواد قندی را قطع می‌کنید، در عرض چند هفته می‌توان انتظار کاهش ۱۰ درصدی کلسترول LDL و کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصد تری گلیسیرید را داشته باشید. محققین همچنین می‌گویند با کاهش و یا عدم مصرف مواد غذایی قندی، میزان BP (فشار خون) شما نیز در مسیر درستی قرار می‌گیرد.

خدا حافظی با آکنه‌های پوستی

پس از فاصله گرفتن از مصرف مواد قندی، دیگر نیاز نیست برای برطرف کردن جوش و آکنه‌های پوستی دست به دامن انواع کرم‌ها شوید. جالب است بدانید مواد قندی می‌توانند باعث التهاب روی پوست شوند. این التهابات به صورت آکنه و یا جوش روی پوست به ویژه پوست صورت ظاهر می‌شوند. یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد؛ زمانی که یک نوشیدنی به میزان ۱۲ انس (۲۸ گرم) در روز در طول سه هفته مصرف شود، میزان التهابات پوستی در شخص مصرف کننده به میزان ۸۷ درصد افزایش خواهد یافت. تحقیقات نشان داده است که اگر از نوشیدن نوشابه‌های قندی و یا هر نوع مواد غذایی که بر پایه شکر و یا قند را ترک کنید، بی‌شک پس از چند هفته دیگر نیازی نیست به فکر درمان آکنه و جوش‌های آزار دهنده روی پوست صورت باشید. البته برخی از جوش‌ها و آکنه‌های ایجاد شده روی پوست می‌تواند نشانه‌ای از بلوغ و یا دیگر مشکلات پوستی باشد. اما مصرف مواد قندی می‌تواند یک عامل مهم در ایجاد جوش و آکنه روی پوست باشد. از این رو توصیه می‌شود؛ اگر از بیماری‌های پوستی رنج می‌برید؛ مصرف نکردن مواد غذایی قندی می‌تواند یکی از گزینه‌های تاثیرگذار برای شما باشد.

فاصله گرفتن از دیابت

مصرف بیش از حد مواد قندی می‌تواند چربی اطراف کبد را افزایش دهد. طبق گفته دکتر رابرت لوستیک؛ این حجم از ورود مواد قندی در بدن باعث مقاومت انسولین در بدن می‌شود و همین امر به تنهایی باعث کاهش کارکرد پانکراس که تولید کننده انسولین در بدن است، می‌شود. در نتیجه شخص با کمبود انسولین روبه‌رو می‌شود و برای جایگزین کردن این مورد از دست رفته حتما باید انسولین تزریق کند. مطالعه‌ای که روی مصرف شکر انجام شد، نشان داد کسانی که روزانه به میزان ۱۵۰ کالری شکر اظافه مصرف می‌کنند ۱۱ برابر نسبت به دیگر افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری دیابت ۲ هستند. از این رو توصیه می‌شود؛ به جای مصرف مواد قندی سعی کنید از آجیل‌های بی نمک استفاده کنید تا هر چه زودتر از بیماری دیابت فاصله بگیرید. نباید از یاد برد که بیماری دیابت در موارد پیشرفته‌تر می‌تواند باعث ایجاد زخم پای دیابتی در بدن شود. متاسفانه این بیماری در مراحل حادتر اگر هر عضو از بدن را درگیر کند، باید آن عضو از بدن جدا شود تا وضع بدتر نشود. با این تفاسیر اگر به فکر سلامتی خود هستید، بی‌شک باید مصرف مواد قندی را کنار بگذارید تا بتوانید با خیال راحت‌تر به زندگی روزمره خود بپردازید.

لبخند واقعی به سراغتان می‌آید

شاید با مصرف مقداری شیرنی برای چند لحظه لبخند بر روی لبانتان جاری شود یعنی به اصطلاح با خوردن شیرینی شیرین کام می‌شوید و این شیرین کامی برای مدتی روی ظاهرتان تاثیر می‌گذارد، اما یک مطالعه در دانشگاه کلمیبا نشان داد، زنانی که در رژیم غذایی خود از انواع شیرینی و نوشیدنی‌های قندی مصرف می‌کردند، نسبت به سایر افراد جامعه دچار تغییرات در خلق و خو و حتی حالت اضطراب و تحریک پذیری بیشتری ازخود نشان می‌دادند. از این رو نباید به خنده‌های ظاهری افراد پس از مصرف مواد قندی پایبند بود.

تجربه یک خواب آرام

وقتی شما مواد قندی مصرف می‌کنید، بدن‌تان پس از مدتی هورمون کورتیزول آزاد می‌کند. همان طور که می‌دانید این هورمون می‌تواند مانع از خوابیدن شما شود. در نتیجه با خستگی و آشفتگی روبه‌رو خواهید شد. برای اینکه از خوابیدن نهایت استفاده را ببرید، بهتر است مصرف مواد و نوشیدنی‌های قندی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که نمی‌توانید خواب آرامی را تجربه کنید، بهتر است برای درمان ابتدا مصرف مواد قندی و یا اضافه مصرف مواد قندی را از سبد غذایی خود حذف کنید تا با خیال آسوده‌تر بخوابید. همان طور که می‌دانید نشاط صبحگاهی مستلزم یک خواب راحت و بدون دردسر در شب هنگام است.

هوشیاری بیشتر با کاهش مصرف مواد قندی

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، مصرف مواد قندی می‌تواند روی هوشیاری و سطح تیز هوشی افراد تاثیر منفی بگذارد. از این رو توصیه می‌شود؛ برای بالا بردن سطح هوشیاری خود از مصرف مواد قندی جدا خودداری کنید. در این باره مطالعه‌ای روی حیوانات آزمایشگاهی صورت گرفته است که نشان می‌دهد حیواناتی که با مصرف مواد قندی چاق شده‌اند، توانایی ذهنی کمتر از خود نشان می‌دهند. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که مصرف مواد قندی علاوه بر چاق کردن افراد می‌تواند بر توانایی یادگیری آن‌ها نیز تاثیر منفی داشته باشد. با این تفاسیر اگر علاقه دارید با کاهش یادگیری روبه‌رور نشوید؛ بهتر است مصرف مواد و نوشیدنی‌های قندی را از سبد غذایی خود حذف کنید.

کاهش مصرف مواد قندی راهی برای کاهش وزن

همانطور که خودتان نیز می‌دانید یکی از موارد افزایش وزن، مصرف مواد قندی همچون؛ انواع شیرینی جات و نوشیدنی‌های قندی گاز دار است. مواد قندی با توجه به کالری بالایی که دارند به سرعت می‌توانند باعث افزایش وزن‌تان شوند. این تنها مشکل مواد قندی نیست بلکه این مواد می‌توانند خیلی زود باعث نابودی دندان‌های‌تان نیز شوند. متاسفانه مصرف مواد قندی به جای میان وعده‌ها یکی از بزرگترین عوامل چاقی در انسان‌ها است. از این رو توصیه می‌شود؛ به جای مصرف مواد قندی از انواع میوه‌های خشک و یا‌ تر استفاده کنید تا کمتر در معرض مشکلات ناشی از مصرف قند قرار بگیرید. خوشبختانه شما با کاهش مصرف مواد قندی در روز می‌توانید پس از گذشت چند ماه وزن‌تان را کم کنید.

نکته: «همانطور که می‌دانید بدن ما برای سوخت و ساز نیاز به قند دارد. شما می‌توانید قند مورد نیاز بدن‌تان را به صورت طبیعی تامین کنید. فقط کافی‌ست به‌جای مصرف قند و شکر از مواد غذایی همچون انواع میوه‌های شیرین، عسل طبیعی و حتی استویا (شیرین برگ) استفاده کنید. این موارد برای تهیه انواع کیک و کلوچه در خانه می‌توانند کاربرد داشته باشند. هدف از این مطلب این نیست که مواد قندی مصرف نکنیم بلکه مصرف قند و شکر که دشمن سلامتی است را کنار بگذاریم.منبعprevention


-_-

کانال تلگرام آی نیوز


آی خبر © Aynews.ir 2007-2019
2019-07-24 - 1386