دوشنبه, 31 تیر 1398 ساعت 11:12 ب ظ - 07(Jul) 22 2019

انتخاب زبان

اوقات شرعی

پایگاه  خبری آی خبر

زمینه رسانه، اجتماعی
صاحب امتیاز و مدیرمسئول:
علی عباسی نهاری
آدرس: تبریز - چهارراه شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید منتظری - جنب دبستان فارابی و بیمه دانا - پلاک 75 طبقه 1 تلفن تماس:  04133355855- 09149160116
پست الکترونیک: info@aynews.ir a89ab@yahoo.com
شماره مجوز 94/1417

tabligh

شعار سال 98: رونق تولید

بحران آب را جدی بگیریم

شهریار نیوز

دریاچه ارومیه


تبریز گونال - تولید کننده انواع کنتور آب

در ماه مبارک رمضان چون زمان‌بندی دریافت مواد غذایی تغییر می‌کند یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد تا بدن با شرایط جدید خود را تطبیق دهد.


با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان زمان‌بندی دریافت مواد غذایی تغییر می‌کند و روزه داران اگر می‌خواهند کمتر تشنه شوند از خوردن غذاهای شور، ‌تنقلات و چای پررنگ بپرهیزند.

حامد پور آرام برای حفظ تعادل بدن، جلوگیری از تشنگی و گرسنگی زودرس و تامین نیازهای اولیه توصیه‌هایی کرد.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان چون زمان‌بندی دریافت مواد غذایی تغییر می‌کند یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد تا بدن با شرایط جدید خود را تطبیق دهد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه بسته به میزان فعالیت فرد و چاق و لاغر بودن او نیاز به دریافت مواد غذایی متغیر است، افزود: معمولا برای روز اول ماه مبارک توصیه می‌کنیم تا افراد یک ساعت زودتر از همیشه برای وعده سحری بیدار شوند و با آرامش بیشتری غذا بخورند.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: برخی برای اینکه ساعت بیشتری را بخوابند، در ساعات پایانی شب شام می‌خورند و بدون سحری روزه می‌گیرند در صورتیکه بسیار کار غلطی است. از طرف دیگر دسته دیگر از ترس گرسنگی در طی روز در وعده سحری پر خوری می‌کنند که عوارض زیادی مانند نفخ یا سوء هاضمه در پی دارد.

به توصیه این متخصص تغذیه مصرف سالاد و سبزی به دلیل داشتن مقادیر زیادی آب در وعده سحری مناسب بوده و جلوی تشنگی زودرس را طی روز می‌گیرد.

غذای شور،‌ قهوه و چای روزه داران را تشنه‌تر می‌کند

وی در پاسخ به اینکه با توجه به فصل گرما چگونه می‌توان جلوی تشنگی زودرس را در طی روز گرفت، گفت: مصرف نوشیدنی تخم شربتی به دلیل نگه‌داشتن آب در دانه‌های این گیاه در ساعات پایانی شب تا سحر توصیه می‌شود. همچنین روزه‌داران باید از خوردن غذاهای شور و تنقلات حاوی نمک در این ایام اجتناب کنند چون هم حجم معده را می‌گیرد و هم بدن برای دفع نمک مجبور است آب زیادی دفع کند.

پور آرام به آنهایی که علاقه زیادی به خوردن چای پررنگ و قهوه بین زمان افطار تا سحر را دارند خواست از این کار امتناع کنند چرا که این دو نوشیدنی بسیار ادرار آور بوده و آب زیادی را از بدن دفع می‌کند.

روزه را با آب ولرم و خرما باز کنید

وی بهترین ماده غذایی برای باز کردن روزه را در ایام ماه مبارک خرما و آب ولرم عنوان کرد و افزود: خرما به دلیل داشتن قند و پتاسیم هم فشار خون را تنظیم می‌کند. هنگام افطار نباید به یکباره آب سرد نوشید چون به معده شوک وارد می‌شود.

کارشناس ارشد دفتر امور تغذیه وزارت بهداشت در مورد مصرف آش و حلیم در وعده افطار، گفت: باید سعی کنیم تا وعده افطار را سبک و وعده سحری را کامل‌‌تر در نظر بگیریم و از خوردن غذاهای دیر هضم در وعده افطاری بپرهیزیم.

خوردن آش رشته و آش جو در وعده افطار توصیه نمی‌شود ولی سوپ رقیق و شیر برنج بهترین غذا در وعده افطاری است.

روزه اولی‌ها هله هوله نخرند

کارشناس ارشد دفتر امور تغذیه وزارت بهداشت به خانواده‌هایی که امسال فرزند آنها برای نخستین بار روزه می‌گیرد هم توصیه‌هایی کرد.

پورآرام گفت: روزه اولی‌ها از مصرف هله هوله و چیپس و پفک بپرهیزند چون فقط حجم معده را اشغال میکند و اجازه نمی دهد مواد مغذی کافی دریافت شود. حتی در برخی موارد مصرف مکمل‌های ویتامینی و املاح زیر نظر متخصصان تغذیه اشکالی ندارد

aynews
نویسنده: aynewsسایت: http://aynews.ir/
کد خبرنگار:
20
سایر خبرهای نویسنده:

نوشتن دیدگاه

کانال تلگرام آی نیوز


آی خبر © Aynews.ir 2007-2019
1398 - 1386