کد خبر : 4731
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 - 5:57

نقدی بر نتایج ضعیف بانوان والیبال شهرداری؛ حضور در لیگ برتر با چه قیمتی؟

نقدی بر نتایج ضعیف بانوان والیبال شهرداری؛ حضور در لیگ برتر با چه قیمتی؟

تیم والیبال بانوان شهرداری تبریز که امسال در لیگ برتر حضور یافته است عملکرد چندان قابل قبولی را نداشته و در هفت بازی گذشته خود با هفت شکست در رده هفتم جدول بدون امتیاز قرار گرفته است .

 

شرکت کردن این تیم در لیگ برتر با حرف و حدیث های فراوانی همراه بود و تا چند روز مانده به شروع لیگ خبر انصراف تیم والیبال شهرداری تبریز را هیات والیبال استان داده بود که بعد از این اتفاق باشگاه شهرداری حمایت کامل خود را از تیم والیبال بانوان خود اعلام کرد و گفت این تیم بعد از ۵ سال غیبت در لیگ برتر امسال نماینده استان در لیگ برتر خواهد بود.

تیم والیبال بانوان شهرداری تبریز در نیم فصل اول با بازیکنان زیر راهی لیگ برتر شد: رویاعالیشی ، سمیه احدی ،مریم حبیبی سهیلا مهتری، نسرین الهیاری ،ارزو احمدی ،ایتک  سلامت، سیما  روشنی ،هاله  بادکوبه ،راضیه یوسفی ،الهه گل محمدی ،سنبل باج ،حانیه  محتشمی، طناز پوررضا ،سودا  ابراهیمی،حدیثه  افتخاری،رخساره  سائری.

این تیم در اولین دیدار خود مقابل هم نام ارومیه ای خود قرار گرفت و نتیجه را سه بر صفر به شهرداری ارومیه واگذار کرد در دیدار های بعدی هم مقابل تیم های دانشگاه آزاد ، گاز تهران،ذوب آهن، برق شیراز با نتیجه سه بر صفر و مقابل سایپای تهران هم با نتیجه سه بر یک مغلوب شد تا از شش بازی گذشته خود  در نیم فصل اول تنها یک گیم را با برد به پایان رسانده باشد.

با توجه به اینکه تیم والیبال شهرداری تبریز اولین تجربه خود را در لیگ برتر تجربه می کند نباید توقع زیادی را از این تیم داشته باشیم ولی نکته قابل توجه این است که این تیم بدون شرکت در لیگ دسته یک به لیگ برتر آمده و به دلیل کم بودن تیم های حاضر در لیگ ، فدراسیون این اجازه را به باشگاه ها داده بود تا هر تیمی که شرایط لازم را داشت در لیگ برتر والیبال حضور پیدا کند .

با تمام شدن نیم فصل اول این مسابقات صحبت های بسیار زیاد و انتقاد های فراوانی از این تیم شد که اولین خبر جدایی کاپیتان و پاسور تیم بود که به گفته سرمربی از تیم کنار گذاشته شده بودند که یکی از این بازیکنان به نام سهیلا مهتری کاپیتان تیم شهرداری بود که منافی سرمربی تیم  گفته بوداین بازیکنان را به دلیل عدم حضور در ترکیب تیم و همچنین سن بالای آنها اخراج کرده است .

 در طرف دیگر سهیلا مهتری در مصاحبه با یکی از رسانه ها گفته بود خودش از ادامه حضور در تیم انصراف داده و کسی او را کنار نگذاشته است که دلیل اصلی این کار هم نبود مدیریت درست در تیم  بوده است.

برخی افراد با انتقاد از نتایج و عملکرد تیم صحبت هایی با بیان اینکه بازیکنان این تیم کسانی هستند که ارتباط خوب و صمیمی با سرمربی خود دارند و با پارتی بازی به این تیم آمده اند مطرح می شد  که کاپیتان سابق این تیم  در مورد اینکه برخی از بازیکنان با پارتی‌بازی به تیم جذب‌شده‌اند یا نه گفته بود: شاید برخی از بازیکنان با پارتی‌بازی به تیم آمده‌اند ولی برخی هم ازنظر فنی واقعاً خوب بوده‌اند که به تیم جذب‌شده‌اند.

فهیمه منافی سرمربی شهرداری از ایجاد تغییراتی برای نیم فصل دوم خبر داد که  اولین خرید این تیم ، سودا امین بازیکن ملی پوش تبریزی بود که بعد از چند مدت به شهرداری بازگشت تا در ادامه مسابقات به تیم سابقش کمک کند. البته این پایان کار نبود و زهرا بابایی ، آیلار رهکوی ، صدف امینه راشد سه بازیکن دیگری بودند که به جمع بازیکنان شهرداری اضافه شدند.

بعد از تعطیلی نیم فصل ادامه این مسابقات و نیم فصل دوم لیگ برتر والیبال بانوان از هشتم بهمن ماه پیگیری شد که شهرداری در اولین بازی دور برگشت از این رقابت ها در تبریز میزبان شهرداری ارومیه بود که دربی شهرداری ها با نمایش  ضعیف تبریزی ها با باخت ۳ بر صفر این تیم به پایان رسید تا شهرداری تبریز نیم فصل دوم را هم با باخت آغاز کند و با هفت باخت متوالی رکورد دار باخت تا امروز در لیگ  باشد.

سرمربی تیم بانوان شهرداری تبریز بعد از شکست تیمش مقابل شهرداری ارومیه‌ در مصاحبه‌ای که با خبرنگار آریاورزش داشت گفته بود: شاگردان من فقط از ۱۰٪ار توانایی خودشان استفاده کردند و اصلا عملکرد راضی کننده ای نداشتند پاسور جدیدی که در نیم فصل به تیم ما اضافه شده هنوز هماهنگی لازم را پیدا نکرده است و به دلیل مشکلات پیش آمده طی چند روزه گذشته تمرکز تیم تا حدودی از بین رفته بود.

بومی گرایی در تیم بانوان شهرداری تبریز از نکات بسیار مثبتی است که صورت گرفته است و میدان دادن به بازیکنان جوان و کم سن وسال نشان دهنده حمایت از ورزشکاران استان است ولی با توجه به حضور این تیم در بالاترین سطح مسابقات کشور (لیگ برتر) انتظار بسیار زیادی را مردم از این تیم دارند که امیدواریم در ادامه مسابقات این تیم روند خوبی را داشته باشد و مقابل حریفان خود نتایج خوبی را کسب کند.

تیم والیبال بانوان شهرداری تبریز در ادامه مسابقات پنجشنبه  و شنبه در تبریز و در سالن میلاد میزبان تیم های دانشگاه آزاد و سایپای تهران خواهد بود و باید آیا سرانجام به اولین برد خود در این فصل دست پیدا خواهد کرد یا خیر؟

گزارش:وحید پوررضوی

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.