کد خبر : 23500
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 - 15:15

شهادت سردار رشید اسلام، تمامی مسلمانان جهان را داغ دار کرد

شهادت سردار رشید اسلام، تمامی مسلمانان جهان را داغ دار کرد

امام جمعه تبریز گفت: شهادت سردار رشید اسلام، تمامی مسلمانان جهان را داغ دار کرد به طوریکه در کشورهایی هم‌چون هند، پاکستان، سوریه و لبنان نیز مردم به سوگواری پرداختند که این امر نشانگر اثرگذاری خدمات ارزشمند این مرد الهی است

به گزارش آی نیوز به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اعضای ستاد بزرگداشت هفته پرستار با وی، افزود: شهادت سردار سلیمانی در ایام ولادت حضرت زینب (س) و در آستانه ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) نشانگر مقبولیت رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار پرافتخار اسلام است.

وی با گرامیداشت هفته پرستار و روز ولادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: حضرت زینب(س)، حسین(ع) دوم در لباس زن و پرستار واقعی کربلا بود و بدون حضور ایشان، ماندگاری و جاودانگی حادثه کربلا و عاشورای حسینی امکان نداشت.

وی با بیان این‌که پرستاری قطعا از اعمال ارزشمند جوامع انسانی است که در مکتب اسلامی جایگاه والایی دارد، ادامه داد: به گفته حضرت علی (ع)، حرفه پرستاری، شغلی از نوع فضائل و مستحبات اختیاری بوده و افراد با ذوق و علاقه و به صورت اختیاری این شغل را انتخاب می‌کنند.

حجت السلام آل هاشم با بیان این‌که پیامبر اکرم (ص) در زمان صدر اسلام همواره مردم را به پرستاری از بیماران تشویق می‌کردند، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) نیز همراه با ۱۴ تن از زنان دیگر، در زمان جنگ و پس از آن، از زخمی‌ها پرستاری می‌کردند؛ این بانوی بزرگ اسلام، وظیفه پرستاری از پیامبر (ص) و امیر المومنین (ع) را برعهده داشت و حتی پس از جنگ، خون شمشیر اسدالله را پاک می‌کرد و بر سر خونین پدر گرامی‌اش دستمال می‌بست.

وی با تاکید بر این‌که نام پرستار در ذهن عوام، باعث ایجاد آرامش است. گفت: برخورد محبت آمیز پرستاران با بیماران، پاداش بالایی خواهد داشت حتی اگر مریض اطلاع نداشته باشد.

وی با بیان این‌که پرستار و پزشک مکمل یکدیگر هستند، گفت: باید تجلیل از پرستاران را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و همواره قدردان پرستاران باشیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.