کد خبر : 24113
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 - 4:53

آذربایجان از بن‌بست خارج می‌‌شود

آذربایجان از بن‌بست خارج می‌‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی بازگشایی خط ریلی ایران به کشورهای همسایه شمال‌غرب را برای خارج شدن استان از بن‌بست ارتباطی ضروری دانست.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی بازگشایی خط ریلی ایران به کشورهای همسایه شمال‌غرب را برای خارج شدن استان از بن‌بست ارتباطی ضروری دانست و بر ارائه طرح توجیه اقتصادی این موضوع از سوی دستگاه‌های مسوول استانی به وزارت امور خارجه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در نشست بررسی موضوع بازگشایی خط ریلی ایران به کشورهای همسایه شمال‌غرب با اشاره به بازدید وزیر امور خارجه از مرز ایران و نخجوان، اظهار داشت: هدف اصلی دکتر ظریف از این بازدید، بررسی امکان بازگشایی خط ریلی جلفا و نخجوان بود که نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به مسوولیت جدید استان برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان و مشارکت در بازسازی قره‌باغ، گشایش این مسیر ریلی فوق‌العاده اهمیت دارد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: موضوع بازگشایی این خط ریلی را هفته آینده در نشستی با وزیر امور خارجه مطرح و طرح توجیه اقتصادی این موضوع را که از سوی دستگاه‌های مسوول استانی تهیه می‌شود، ارائه خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اثرات بازگشایی خط ریلی ایران با کشورهای همسایه شمال‌غرب، متذکر شد: تحقق این امر از نظر ارتباطات تجاری و دسترسی به بازار منطقه اوراسیا همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل ‌و نقل کالا به کشورمان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تحقق این موضوع نیازمند رایزنی‌های سیاسی و توافق با کشورهای همسایه است، افزود: پس از توافق‌های لازم، تقویت زیرساخت‌های ریلی در داخل کشور را به صورت جدی از دستگاه‌های مسوول پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان، مدیرکل راه‌آهن آذربایجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و رئیس اتاق بازرگانی تبریز هم در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص بازگشایی خط ریلی ایران با کشورهای همسایه شمال‌غرب بیان کردند.as


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.