کد خبر : 34549
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 13:17

کاشت نهال در ۴۳ هکتار از اراضی تفرجگاه آرپادره‌سی

کاشت نهال در ۴۳ هکتار از اراضی تفرجگاه آرپادره‌سی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از کاشت ۴۳ هکتار از اراضی تفرجگاه آرپادره‌سی تبریز در سال جاری خبر داد.

سیامک آسیایی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و برنامه‌ریزی برای توسعه فضاهای سبز شهری در مناطق مختلف کلانشهر تبریز با در نظر گرفتن موارد علمی و فنی و با تشکیل کارگروه ویژه با حضور کارشناسان عملی و دانشگاهی با محوریت انتخاب گونه‌های مناسب و مقاوم به اقلیم منطقه و سازگار با شرایط کم آبی در جریان است.

وی در این زمینه با اشاره به شرایط مستعد مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی در منطقه شرق تبریز برای نهالکاری انبوه و توسعه فضای سبز، خاطرنشان کرد: به همین منظور ۱۰۰ هکتار از عرصه موجود در سایت ۲ تفرجگاه آرپادره‌سی در طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز در سال جاری پیش بینی شده است که از این میزان با اجرای طرح تراس‌بندی شده به طول ۴۰هزار متر تعداد ۲۷۲۵۰ اصله نهال در این منطقه از شهر کاشته شده است.

آسیایی همچنین با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۴ هکتار از این محدوده کاشته شده و اجرای طرح کاشت با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در حال انجام است ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری با ایجاد تمهیدات لازم این میزان تا مرز ۱۰۰ هکتار برسد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.