کد خبر : 24611
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 5:11

دریاچه ارومیه به زندگی باز می‌گردد

دریاچه ارومیه به زندگی باز می‌گردد

میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه به زندگی باز می‌گردد از آخرین وضعیت انتقال آب به دریاچه فیروزه‌ای آذربایجان گفت.

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب گفت: انتقال آب سد کانی سیب نیز دیگر پروژه در دست اجرا برای آبرسانی به دریاچه ارومیه است که در صورت اتمام ۷۰۰ متر پایانی تونل مربوطه که بنا به دلایل فنی در دولت روحانی آسیب دیده، از این طریق نیز سالانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.
دریاچه ارومیه به زندگی باز می‌گردد/ آخرین وضعیت انتقال آب به دریاچه فیروزه‌ای آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های شهر جدید سهند در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم کشور را با ۴۰۰ هزار پروژه نیمه تمام تحویل گرفت، اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی به خوزستان و همدان از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌تمام کشور بود که توسط دولت رئیسی و با برنامه ریزی فوق العاده به سرانجام رسیدند.

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز پروژه‌هایی مانند انتقال آب ارس به تبریز برای تامین آب شرب ۲۰ سال آینده منطقه، آبرسانی به دریاچه  ارومیه و تکمیل راه آهن بستان‌آباد به تبریز از جمله مواردی هستند که تکمیل آنها نیازمند توجه جدی و فوری است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید بر لزوم آبرسانی سریع به دریاچه ارومیه افزود: با توجه به آغاز انتقال پساب تصفیه خانه تبریز به دریاچه، سالانه ۱۲۵ میلیون متر مکعب از این تصفیه‌خانه و ۷۵ میلیون متر مکعب نیز از طریق تصفیه خانه شهر ارومیه به دریاچه سرازیر خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتقال آب سد کانی سیب نیز دیگر پروژه در دست اجرا برای آبرسانی به دریاچه ارومیه است که در صورت اتمام ۷۰۰ متر پایانی تونل مربوطه که بنا به دلایل فنی در دولت روحانی آسیب دیده، از این طریق نیز سالانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود و امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها در کنار برخی برنامه‌های دیگر شاهد برون رفت دریاچه از شرایط فعلی باشیم.

میرتاج الدینی گفت: هر چند دولت تلاش شبانه روزی دارد ولی مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب گلایه عمومی و دولت نیز به خوبی متوجه این موضوع است و امیدواریم با مجموع اقدامات این حوزه در آینده نزدیک شاهد کاهش این مشکلات نیز باشیم.

دریاچه ارومیه زندگی

دریاچه ارومیه زندگی

دریاچه ارومیه زندگی

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.