کد خبر : 15144
تاریخ انتشار : جمعه 23 شهریور 1397 - 16:29

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه‌ی دشمنان این دو کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه‌ی دشمنان این دو کشور است

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اقدام فتنه‌انگیز آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه‌ای طراحی شده توسط دشمنان دو ملت بوده است، گفت: باتوجه به قرارگیری در آستانه…

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اقدام فتنه‌انگیز آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه‌ای طراحی شده توسط دشمنان دو ملت بوده است، گفت: باتوجه به قرارگیری در آستانه اربعین، دشمنان می‌خواهند تجمع میلیونی اربعین را که نقش مهمی در پیوند شیعیان جهان دارد، تحت تاثیر قرار دهند، اما با هوشیاری مردم ایران و عراق این توطئه‌ها خنثی می‌شود.

 حجت‌الاسلام  سید محمدعلی آل‌هاشم در سخنرانی خطبه‌های نماز  جمعه تبریز، اظهار کرد: هفته اخیر شاهد حمله‌ی برخی مغرضان و معترضان به کنسولگری ایران بودیم که این حمله  خسارت زیادی به بار آورد، البته این حمله از سوی بسیاری از نهادها و جریان‌های سیاسی و شخصیت دولتی در عراق محکوم شد.

وی با بیان این‌که دشمنان دو ملت از نقش‌آفرینی ایران در عراق و رهایی مردم عراق از دست تروریست‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه، ناراحت و عصبانی هستند، گفت: دشمنان دست به هر اقدامی می‌زنند تا شیرینی این پیروزی‌ها را به کام همه تلخ کنند.

وی با تاکید بر این‌که هر دو کشور باید هوشیار بوده و اجازه ندهند برخی اقدامات، ملت‌های مسلمان را دچار تفرقه کند، بیان کرد: در ایام اربعین زائران زیادی از اقصی نقاط جهان در عراق حضور دارند، هر دو کشور باید از اقدامات تفرقه‌افکنان جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نشست سه جانبه، سه کشور روسیه، ترکیه، ایران در تهران، اظهار کرد: نشست سه جانبه تهران محوری جدید در برابر غرب و آمریکا را شکل داد و انزوای رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت، در این نشست می‌توان به شکل‌گیری محوری جدید در برابر غرب و آمریکا و از جمله مخالفت با حضور نامشروع آمریکا در منطقه و اتحاد روسای سه کشور برای حذف دلار در معاملات جهانی اشاره کرد.

وی با تاکید به این‌که کشور در موقعیت حساس و سرنوشت‌سازی قرار دارد و نیازمند هوشیاری، بصیرت  تامل و دقت نظر مسوولان است، خاطرنشان کرد: طبق نظر و تحلیل بسیاری از کارشناسان، دور جدید از اقدامات دشمن برای ایجاد بحران در عراق با هدف تحت تاثیر قرار دادن روابط دو کشور ایران و عراق شروع شده که حادثه کنسولگری نیز بخشی از این هدف بود.

وی با بیان این‌که عملیات موشکی ایران در اقلیم کردستان عراق نشانگر اقتدار، تسلط نظامی و اشراف اطلاعاتی حافظان امنیت در داخل و خارج مرزها است، تصریح کرد: عملیات اخیر توسط سپاه و شلیک موشکی به مقر گروهک «حدکا» نشانگر این بود که ایران همچنان مقتدرانه آماده دفاع از کیان و تمامیت ارضی خود است.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: دستاوردهای دیگر این حمله در بخش نظامی و اطلاعاتی بود که با این اقدام تسلط ایران بر شرایط میدانی و اشراف اطلاعاتی نسبت به موقعیت تروریست‌ها، تجزیه‌طلبان را نشان داد.

وی با بیان این‌که نهضت خونین عاشورا در سایه شور و شعور حسینی ماندگار شده است‌، افزود: قیام امام حسین (ع) آثار و نتایج بسیاری داشت که یکی از آن‌ها رسوایی حاکمان بنی امیه و مشخص شدن چهره واقعی این قوم به مردم بود.

وی ادامه داد: احیا و زنده کردن برخی از ارزش‌ها در برابر حکومت جاهلان یکی دیگر از این نتایج بود. امام حسین(ع) با نهضت سرخ خود اسلام اصیل محمدی را با اسلام اموی متمایز کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که هیات‌های حسینی در عزاداری های شبانه دهه محرم، آرامش مردم را بیش از هر چیزی مدنظر قرار گیردند، یادآور شد: خدمات نیروی انتظامی و نیروی‌های اطلاعاتی و امنیتی در برقراری امنیت عمومی شهر در ایام محرم قابل تقدیر است. 

وی با اشاره به روز شعر و ادب فارسی به مناسبت روز بزرگداشت سید محمدحسین شهریاری، گفت: این شاعر شعرهای زیاد ترکی و فارسی سروده و در دوران انقلاب و دفاع مقدس با شعرهای خود زبانزد همگان شده بود، البته افرادی می‌خواستند این شاعر را در اوایل انقلاب از ما بگیرند که ناموفق شدند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان در مصلای اعظم امام خمینی(ره)، افزود:  باید به زنان و مادران ایران اسلامی و تبریز آفرین گفت که با حضور خود به صورت زینب‌وار قدر این عزاداری‌ها را دانستند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.